101,4 MHz | 90,4 Kielce | 100,00 MHz Włoszczowa DAB+ M10D 215,072 MHz
Napisz do nas
Zadzwoń do studia 41 200 20 20
Zoom na wieś
wtorek, 20 maja, 2025
  • AKTUALNOŚCI
  • KALENDARZ
  • KULINARIA
  • KOMUNIKATY
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • Radio Kielce
    • Folk Radio
    • Podcasty Radia Kielce
    • Centrum Edukacji Medialnej
    • Projekt Praca
    • Wielka literatura w cyfrowym świecie
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Zoom na wieś
  • AKTUALNOŚCI
  • KALENDARZ
  • KULINARIA
  • KOMUNIKATY
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • Radio Kielce
    • Folk Radio
    • Podcasty Radia Kielce
    • Centrum Edukacji Medialnej
    • Projekt Praca
    • Wielka literatura w cyfrowym świecie
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Zoom na wieś
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona główna AKTUALNOŚCI

Dla 41 proc. Polaków płatność za pobraniem najbezpieczniejsza przy e-zakupach

Fot. pixabay.com

Fot. pixabay.com

41 proc. Polaków uważa, że płatność za pobraniem to najbezpieczniejszy sposób opłacania zakupów w internecie – wynika z badania do raportu „Polaków Portfel Własny: Bezpieczni na e-zakupach 2022”. Natomiast 17 proc. pytanych największe zaufanie ma do BLIK-a.

Z przekazanego PAP badania Santander Consumer Banku wynika, że ponad 41 proc. Polaków z każdej grupy wiekowej uznało, że „płatność za pobraniem” jest najbezpieczniejszą metodą płatności za rzeczy kupowane w internecie. Za tym rozwiązaniem opowiedziało się niemal tyle samo kobiet co mężczyzn (kolejno 41 i 42 proc.). Chociaż rozwiązanie to osiągnęło wysoki wynik we wszystkich kategoriach wiekowych, liderami w korzystaniu z niego okazali się najmłodsi badani – 54 proc. w grupie 18-29 latków – podano.

W ocenie autorów badania, może to być związane z faktem, że osoby w tym wieku często są utrzymywane przez rodziców lub nie mają dużych dochodów, a w związku z tym z większą ostrożnością podchodzą do płacenia za zamówienie „z góry”. Jak wskazali, tę metodę płatności częściej od innych badanych wybierali również zarabiający do 2000 i od 2001 do 2999 zł netto (odpowiednio 49 i 42 proc.).

Z badania wynika, że dla 17 proc. respondentów największe zaufanie wzbudza płatność BLIK-iem. – Co ciekawe, takie zdanie o nim najczęściej mają 30-latkowie (28 proc. wskazań), wyprzedzając tym samym osoby między 18 a 29 rokiem życia (13 proc.) – zaznaczył Patryk Perliński z Santander Consumer Banku. Dodał, że ten sposób płatności jest lubiany przede wszystkim przez osoby z wykształceniem wyższym (20 proc.) i mieszkańców dużych miast z populacją powyżej 250 tys., jak Warszawa, Wrocław czy Kraków (19 proc.).

Co ósmy badany (13 proc.) zadeklarował, że to tradycyjne przelewy bankowe są najbezpieczniejsze. Tak zadeklarowali głównie seniorzy i mieszkańcy miast do 50 tys. osób (w obu przypadkach po 19 proc.). – Spora część ankietowanych miała jednak problemy ze wskazaniem metody płatności zapewniającej jak największe bezpieczeństwo. Co dziewiąty respondent stwierdził, że nie potrafi się wypowiedzieć na ten temat – dodał Perliński.

Z badania wynika również, że Polacy niechętnie korzystają z tzw. pay-by-linków, czyli szybkich przelewów elektronicznych podczas zakupów w sklepach internetowych. – Aż 51 proc. ankietowanych stwierdziło, że ich nie używa. W tej grupie najwięcej jest mężczyzn (57 proc. w porównaniu do 46 proc. kobiet) oraz 50- i 60-latków (odpowiednio: 55 i 64 proc. wskazań). Co więcej, tylko siedem proc. ankietowanych uważa pay-by-linki za najbezpieczniejszą metodę płatności – podał ekspert.

Badanie Santander Consumer Banku zostało zrealizowane w styczniu 2022 r. przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w ankiecie telefonicznej, na reprezentatywnej grupie 1001 dorosłych Polaków.

Tagi: statystykizakupy
Udostępnij234Tweet146Wyślij
Poprzedni wpis

Cięcie malin – porady ŚODR

Następny wpis

Na krajowym rynku trudno o zboża

PAP

PAP

Serwis informacyjny PAP - codzienny Serwis Informacyjny to zawsze najbardziej aktualne i wiarygodne informacje o gospodarce, polityce, sprawach społecznych, kulturze, nauce i sporcie - przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu - z kraju i z zagranicy. CSI zawiera zarówno materiały własne, uzyskane przez dziennikarzy PAP, jak też doniesienia agencji prasowych z całego świata. W Serwisie publikowane są także komunikaty oficjalne instytucji rządowych oraz organizacji i podmiotów gospodarczych, w tym spółek giełdowych. Wydawca: Polska Agencja Prasowa SA, 00-502 Warszawa, ul. Bracka 6/8; www.pap.pl

Następny wpis
Pszenica, fot. Pixabay

Na krajowym rynku trudno o zboża

KALENDARZ KONSUMENTA I ROLNIKA

0 Events loaded

 

  • Dzisiaj

    0

    Nic nie znaleziono

  •  

  •  

  •  

  •  

Kalendarz
    Kategoria
      Organizator
        Lokalizacja
          Polecane
          • Tylko promowane
          • Dołącz
          • Wyklucz
          Zobacz więcej

          No events found

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          Nie masz żadnych eventów na ten dzień

          Zobacz więcej

          Nie masz żadnych eventów na ten miesiąc

          Zobacz więcej

          Nie masz żadnych eventów na ten miesiąc

          No mapped events found in this timeline

          Radio Kielce

          Radio Kielce - największe radio w regionie świętokrzyskim

          101,4 MHz Świętokrzyskie | 90,4 MHz Kielce | 100,0 MHz Włoszczowa | 215,072 MHz / KANAŁ 10D

          ul. Radiowa 4, 25-317 Kielce
          tel. 41 368 12 00
          fax. 41 344 65 44
          radio@radiokielce.pl

          Obserwuj nasze profile

          Brak wyników
          Zobacz wszystkie wyniki
          • AKTUALNOŚCI
          • KALENDARZ
          • KULINARIA
          • KOMUNIKATY
          • PORTALE RADIA KIELCE
            • Radio Kielce
            • Folk Radio
            • Podcasty Radia Kielce
            • Centrum Edukacji Medialnej
            • Projekt Praca
            • Wielka literatura w cyfrowym świecie

          Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" SA 2024.