Główny Urząd Statystyczny podał najnowszy raport dotyczący ceny towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie 2022 r. W porównaniu z analogicznym miesiącem 2021 r. ceny wzrosły o 17,5 proc. W stosunku do października 2022 r. ceny towarów i usług wzrosły o 0,7 proc.
W listopadzie 2022 r. w porównaniu z październikiem br. największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny żywności (o 1,6 proc.), w dalszej kolejności mieszkania (o 0,4 proc.), łączność (o 1,3 proc.) oraz ceny w restauracjach i hotelach (o 1,2 proc.)
W porównaniu z listopadem poprzedniego roku wyższe były ceny żywności były wyższe o 23,0 proc.
Wzrost ceny głównych produktów żywnościowych w listopadzie 2022 r. w p. proc. w stosunku do miesiąca poprzedniego:
- mleko, sery i jaja – 11
- pieczywo i produkty zbożowe – 0,08
- mięso – 0,06
- warzywa – 0,06
- gastronomia – 0,05