Od 7 do 11 października 2023 roku w Kolonii, w Niemczech, trwała kolejna edycja targów Anuga, jednych z największych w Europie i na świecie targów żywności i napojów. Polska wystawiła tam swoje topowe produkty.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa w ramach promocji polskich artykułów rolno-spożywczych na rynkach zagranicznych, zorganizował w trzech halach sektorowych: żywność wysokiej jakości, napoje, produkty mleczarskie stoiska narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.
To była okazja, aby zapoznać się z szeroką gamą polskich produktów, takich jak: nabiał, jaja i proszki jajeczne, owoce i warzywa oraz ich przetwory, w tym owoce liofilizowane, miody, napoje, soki BIO i NFC, innowacyjne napoje kolagenowe, cydry, syropy, herbata, kawa, grzyby, słodycze, w tym wegańskie i eko, produkty zbożowe, przetwory rybne i przyprawy.
Jedna z polskich firm wystawiających się na stoisku narodowym została wyróżniona nagrodą w konkursie Anuga Innovation Show za znajdujący się w ofercie firmy Pasieka Łysoń – „Hexakrem pistacjowy”.
Tegoroczna edycja targów, jak się szacuje, zgromadziła 7 900 wystawców ze 118 krajów świata, w tym 248 wystawców z Polski. Targi w ciągu pięciu dni odwiedziło ponad 140 000 osób z 200 krajów świata.
Wydarzenie było wyjątkową okazją do promocji polskiej żywności oraz do nawiązania kontaktów biznesowych przez polskie firmy zainteresowane sprzedażą rodzimych produktów na rynki całego świata.