Duże zainteresowanie towarzyszyło zorganizowanym przez Świętokrzyski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Modliszewicach szkoleniu na temat rolnictwa wielofunkcyjnego i budowania lokalnej marki. Po wiedzę przyszli rolnicy, producenci żywności na małą skalę, przedsiębiorcy i doradcy rolniczy.
„Rolnictwo wielofunkcyjne, wytwarzanie i sprzedaż własnych produktów w praktyce oraz budowanie marki lokalnej” – taki tytuł nosiło szkolenie, które zainteresowało grupę 30 osób. Wśród nich byli rolnicy, producenci żywności na małą skalę, przedsiębiorcy, doradcy rolniczy.
Zwrócono uwagę na Świętokrzyską Kuźnie Smaków jako lokalną markę lokalną opartą na regionalnym dziedzictwie kulinarnym, która buduje zaufanie klientów i ich pewność co do autentyczności produktu.
Był wykład o bezpieczeństwie produkcji oraz znakowaniu produktów spożywczych i praktycznych wskazówek dla producentów, wytwarzaniu i sprzedaży żywności na poziomie gospodarstwa w ramach krótkich łańcuchów dostaw w świetle aktualnych przepisów prawnopodatkowych, a także obowiązkach podatkowych w przypadku rolnika-przedsiębiorcy oraz poruszono problematykę podatku VAT w rolnictwie.


