101,4 MHz | 90,4 Kielce | 100,00 MHz Włoszczowa DAB+ M10D 215,072 MHz
Napisz do nas
Zadzwoń do studia 41 200 20 20
Zoom na wieś
środa, 2 lipca, 2025
  • AKTUALNOŚCI
  • KALENDARZ
  • KULINARIA
  • KOMUNIKATY
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • Radio Kielce
    • Folk Radio
    • Podcasty Radia Kielce
    • Centrum Edukacji Medialnej
    • Projekt Praca
    • Wielka literatura w cyfrowym świecie
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Zoom na wieś
  • AKTUALNOŚCI
  • KALENDARZ
  • KULINARIA
  • KOMUNIKATY
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • Radio Kielce
    • Folk Radio
    • Podcasty Radia Kielce
    • Centrum Edukacji Medialnej
    • Projekt Praca
    • Wielka literatura w cyfrowym świecie
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Zoom na wieś
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona główna AKTUALNOŚCI

Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego w Kielcach

Branża mięsna spotkała się w Targach Kielce podczas Okrągłego Stołu Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego zorganizowanego przez miesięcznik Rzeźnik Polski oraz Stowarzyszenie Wędliniarzy i Rzeźników RP. / Fot. Targi Kielce

Branża mięsna spotkała się w Targach Kielce podczas Okrągłego Stołu Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego zorganizowanego przez miesięcznik Rzeźnik Polski oraz Stowarzyszenie Wędliniarzy i Rzeźników RP. / Fot. Targi Kielc

Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego zorganizowano w Targach Kielce podczas Targów Marek Własnych. Tematem rozmów były nowe wymagania, zmieniające się preferencje konsumentów i presja regulacji, a także wymogi ekologiczne.

Podczas Okrągłego Stołu Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego, który zorganizowały miesięcznik Rzeźnik Polski, Stowarzyszenie Wędliniarzy i Rzeźników RP, które odbyło się 6 listopada 2024 roku w Targach Kielce podczas Targów Marek Własnych dyskutowano o branży mięsnej w Polsce, która stoi przed ogromnymi wyzwaniami dotyczącymi przyszłości sektora i strategii dostosowania się do globalnych zmian. Sektor mięsny musi dostosować się do nowych regulacji, preferencji konsumenckich oraz potrzeby zrównoważonego rozwoju.

Zmieniana podejścia konsumentów do produktów mięsnych

Marta Wrembel, właścicielka Responsible Business Solutions, zwróciła uwagę na postępujące zmiany w zachowaniach konsumentów.

– Jesteśmy coraz bardziej świadomi i przejmujemy się dobrostanem zwierząt, co prowadzi do wzrostu liczby osób na diecie roślinnej. Z danych wynika, że już ponad 10 procent Polaków deklaruje dietę wegetariańską lub wegańską, a kolejne 30 procent określa siebie jako fleksitarian – mówiła Marta Wrembel.

Branża mięsna stoi przed koniecznością spełnienia wymogów ESG, które obejmują aspekty środowiskowe, społeczne i zarządcze. Nowe przepisy, takie jak dyrektywa CSRD oraz standardy ESRS, zmuszają producentów do ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko i adaptacji do zmian klimatycznych. – Branża jest z jednej strony w szoku z powodu wprowadzonych regulacji, a także spadającej sprzedaży mięsa, ale jednocześnie ma świadomość, że musi dostosować się do zmieniających się wymogów społecznych i klimatycznych – podkreśliła ekspertka.

Zróżnicowane preferencje konsumentów

– Widzimy znaczną różnorodność preferencji konsumentów. Z jednej strony rośnie popularność produktów convenience, takich jak plasterkowane wędliny, kabanosy i konserwy – zauważył Tomasz Parzybut, prezes zarządu Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.

Według danych CPS GfK/YouGov, w ciągu ostatnich pięciu lat zakupy roślinnych zamienników mięsa w Polsce wzrosły prawie 5-krotnie, co ukazuje skalę zainteresowania konsumentów i skłania tradycyjnych producentów mięsnych do dalszych inwestycji w ten segment.

Sieci handlowe a wyzwania dla rynku mięsnego

Znaczącym, jeśli nie największym problemem, z którym mierzy się sektor mięsny, jest rosnąca dominacja dużych sieci handlowych i dyskontów.

– Przez ostatnie dwa lata zamknięto około 5000 specjalistycznych sklepów. W tej walce cenowej przegrywamy z agresywną polityką sieci handlowych, które oferują produkty w bardzo niskich cenach – mówi Tomasz Parzybut.

Jednym z kluczowych wyzwań jest więc doprowadzenie do większej transparentności i wymuszenie na dyskontach oznaczenia geograficznego oraz wprowadzenia systemów jakości.

– Konsument często nie wie, skąd pochodzi produkt, a sieci często nie oferują wyrobów regionalnych, co osłabia lokalne rynki. Walczymy o te oznaczenia, certyfikacje – dodał.

Opakowania i ekologia

Grzegorz Mech, Business Development Manager w CPS GfK/YouGov, podkreślił zmieniające się oczekiwania konsumentów co do opakowań produktów mięsnych.

– Mięso pakowane to już 40 procent rynku, a wędliny stanowią ponad połowę rynku w ujęciu wolumenowym. Jednocześnie, oczekujemy, że opakowania będą nie tylko funkcjonalne, ale też przyjazne środowisku – stwierdził ekspert.

Około 30 procent konsumentów deklaruje ograniczenie spożycia mięsa, a w ciągu ostatnich pięciu lat nastąpił spadek spożycia mięsa o 10-11 procent. Dla wielu konsumentów kluczowym czynnikiem nadal pozostają jednak cena i jakość produktu.

– Dobrze zaprojektowane opakowanie ekologiczne może być dobrym punktem wyjścia do budowania marki – dodał.

Wprowadzenie biodegradowalnych materiałów opakowaniowych oraz rozwiązań śledzenia pochodzenia produktów może przyczynić się do budowania zaufania konsumentów. Systemy cyfrowe, pozwalające na pełne śledzenie procesu produkcji od farmy do sklepu, stanowią odpowiedź na potrzeby świadomych konsumentów i nowe wymogi prawne.

Nowy marketing i wymagania

Branża mięsna w Polsce ma przed sobą wyzwanie nie tylko spełnienia regulacji, ale także przyciągnięcia konsumentów, którzy poszukują coraz bardziej zróżnicowanych produktów.

– Musimy dostosować nasze strategie, nie tylko pod względem oferty, ale także w zakresie marketingu. Widzę przyszłość sektora jako połączenie sklepów mięsnych z bistro, gdzie klienci będą mogli nie tylko kupić mięso, ale także zjeść na miejscu – podkreślił Tomasz Parzybut.

Branża mięsna spotkała się w Targach Kielce podczas Okrągłego Stołu Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego zorganizowanego przez miesięcznik Rzeźnik Polski oraz Stowarzyszenie Wędliniarzy i Rzeźników RP. / Fot. Targi Kielc
Branża mięsna spotkała się w Targach Kielce podczas Okrągłego Stołu Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego zorganizowanego przez miesięcznik Rzeźnik Polski oraz Stowarzyszenie Wędliniarzy i Rzeźników RP. / Fot. Targi Kielc

 

ZOOM NA WIEŚ - RADIO KIELCE
FOLK RADIO

Tagi: Branża Mięsna i Handlu NowoczesnegoCentrum Kongresowe Targi KielceGrzegorz MechMarta WrembelTargi Marek WłasnychTomasz Parzybutwrzesień
Udostępnij234Tweet146Wyślij
Poprzedni wpis

Nowe ognisko ASF w Świętokrzyskiem

Następny wpis

Udane Targi Ogród i Dekoracje Grupy PSB

Marzena Smoręda

Marzena Smoręda

Redakcja Publicystyki, dziennikarz

Następny wpis
Targi Ogród i Dekoracje Grupy PSB / Fot. Grupa PSB

Udane Targi Ogród i Dekoracje Grupy PSB

KALENDARZ KONSUMENTA I ROLNIKA

0 Events loaded

 

  • Dzisiaj

    0

    Nic nie znaleziono

  •  

  •  

  •  

  •  

Kalendarz
    Kategoria
      Organizator
        Lokalizacja
          Polecane
          • Tylko promowane
          • Dołącz
          • Wyklucz
          Zobacz więcej

          No events found

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          -

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          DN_T

          Nie masz żadnych eventów na ten dzień

          Zobacz więcej

          Nie masz żadnych eventów na ten miesiąc

          Zobacz więcej

          Nie masz żadnych eventów na ten miesiąc

          No mapped events found in this timeline

          Radio Kielce

          Radio Kielce - największe radio w regionie świętokrzyskim

          101,4 MHz Świętokrzyskie | 90,4 MHz Kielce | 100,0 MHz Włoszczowa | 215,072 MHz / KANAŁ 10D

          ul. Radiowa 4, 25-317 Kielce
          tel. 41 368 12 00
          fax. 41 344 65 44
          radio@radiokielce.pl

          Obserwuj nasze profile

          Brak wyników
          Zobacz wszystkie wyniki
          • AKTUALNOŚCI
          • KALENDARZ
          • KULINARIA
          • KOMUNIKATY
          • PORTALE RADIA KIELCE
            • Radio Kielce
            • Folk Radio
            • Podcasty Radia Kielce
            • Centrum Edukacji Medialnej
            • Projekt Praca
            • Wielka literatura w cyfrowym świecie

          Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" SA 2024.