W Tokio w Japonii podczas 48. targów Foodex Japan, jednego z największych i najważniejszych wydarzeń branży spożywczej w Azji, prezentowano polskie artykuły rolno-spożywcze.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa w ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych już po raz czwarty zorganizował na tych targach polskie stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.
Polską ofertę eksportową na stoisku narodowym prezentowało łącznie 20 firm reprezentujących następujące grupy produktowe: słodycze, w tym czekolady, kremy, praliny, krówki, toffi, draże, ciastka, rurki, wafle, posypki cukrowe, galaretki pektynowe, a także kawior z jesiotra, przetwory warzywne, mięso z indyka i kurczaka, jajka, proszki jajeczne, żywność naturalna, superfoods, suplementy diety, owoce i warzywa mrożone (w tym ekologiczne), kawa, herbata, syropy, naturalne soki, konfitury, sery topione, proszkowane produkty mleczne, mieszanki mleczne z prebiotykami, lody w proszku z prebiotykami oraz napoje bezalkoholowe.
Uroczystego otwarcia polskiego stoiska dokonał Ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Japonii Paweł Milewski. Zwiedzili je przedstawiciele ZBH PAIH w Tokio.
Podczas targów na polskim stoisku narodowym odbywały się degustacje i pokazy kulinarne prowadzone przez polskich szefów kuchni, które przybliżyły odwiedzającym targi smaki polskiej kuchni, jak również tradycję i kulturę kulinarną.
Polskie stoisko cieszyło się bardzo dużą popularnością i zainteresowaniem, a polscy przedsiębiorcy przeprowadzili wiele rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi.
Targi trwały od 7 do 10 marca 2023 r.