Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, zgodnie ze strategią Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, promując polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych, już po raz kolejny zorganizował polskie stoisko narodowe na targach Thaifex Anuga Asia, które od 23 do 27 maja odbywały się w Bangkoku, w Tajlandii.
Targi Thaifex Anuga Asia to jedne z największych i najważniejszych targów spożywczych w Azji. W 2022 roku wzięło w nich udział ponad 1,6 tys. wystawców z 35 krajów, a liczba odwiedzających targi przekroczyła 50 tysięcy osób.
Co oferowali Polacy? Na polskim stoisku narodowym ofertę eksportową zaprezentowały firmy reprezentujące branże: produktów mięsnych, słodyczy, jabłek, owoców i warzyw mrożonych, liofilizowanych oraz rzemieślnicze piwa, soki, koktajle owocowe oraz żywność ekologiczną.
Podczas pokazów kulinarnych zwiedzający próbowali tradycyjnych i regionalnych polskich dań, serwowanych przez polskich szefów kuchni. Polskie produkty cieszyły się dużym zainteresowaniem odwiedzających targi, a przedsiębiorcy przeprowadzili wiele rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi.