W Tokio, w Japonii odbyły się 49. targi Foodex Japan – jedne z największych wydarzeń wystawienniczych branży spożywczej w Azji. Polska miała tam swoją prezentację najlepszych produktów.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa w ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych już po raz piąty zorganizował na tych targach stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.
Polską ofertę eksportową na stoisku narodowym prezentowało kilkadziesiąt firm oferujących zagranicznym kontrahentom m.in.: słodycze, owoce i warzywa, soki owocowe, produkty mleczne i pochodzenia roślinnego, zioła, przyprawy, produkty ekologiczne, przetwory zbożowe, miody, kawior z jesiotra, herbaty, napoje bezalkoholowe i alkoholowe.
Uroczystego otwarcia stoiska dokonał Paweł Milewski – Ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Japonii.
Każdego dnia na polskim stoisku narodowym odbywały się pokazy kulinarne prowadzone przez polskich szefów kuchni, które przybliżyły odwiedzającym targi smaki polskiej kuchni, jak również tradycję i kulturę kulinarną.
Polskie stoisko cieszyło się bardzo dużą popularnością i zainteresowaniem, a polscy przedsiębiorcy przeprowadzili liczne rozmowy z potencjalnymi partnerami biznesowymi.
Warto podkreślić, że eksport polskich produktów rolno-spożywczych do Japonii w 2023 roku osiągnął wartość 87,5 mln euro. Potencjał Japonii w zakresie importu produktów żywnościowych z Polski jest jednak znacznie większy – świadczy o tym bardzo duże zainteresowanie tym kierunkiem wśród polskich przedsiębiorców.