Targi Marek Własnych, które odbyły się w Centrum Kongresowym Targów Kielce, zaprezentowały ofertę cenionych na rynku tanich produktów pierwszej potrzeby. Na pierwszym miejscu są artykuły spożywcze.
Jak mówili eksperci branży FMCG, czyli inaczej branży szybko i systematycznie zbywalnych towarów pierwszej potrzeby, sytuacja gospodarcza i ostatnie kryzysy spowodowały, że aż 52 proc. konsumentów kupuje tylko niezbędne produkty oszczędzając na luksusach, 45 proc. aktywnie poszukuje promocji, a 26 proc. wybiera tańsze marki, sięgając po artykuły marek własnych.
Wartość koszyka sprzedaży produktów w Polsce we wrześniu tego roku wynosiła 271 mld zł, a lwią jego część, bo blisko 73 proc., stanowiły produkty spożywcze.
Aż 25 proc. wartości marek własnych w koszyku spożywczym klientów sięgających po produkty marek własnych stanowi nabiał, równie popularne jest mięso.
Te rosną szybciej niezależnie od kanału sprzedaży, ale blisko 83 proc. produktów trafia do dyskontów. To one są głównym graczem, jeśli chodzi o marki własne. Tam stanowią obecnie ponad 43 proc. udziału w sprzedaży.