Jedenastu świętokrzyskich przedsiębiorców uczestniczy w międzynarodowych targach żywności SIAL w Paryżu, które trwać będą do 19 października. To największe na świecie wydarzenie dla sektora spożywczo-przetwórczego, które w tym roku upływa pod znakiem nowości i okazja dla naszych firm na nawiązanie kontaktów handlowych.
Impreza, która odbywa się Centrum wystawowym Paris Nord Villepinte tradycyjnie przyciąga producentów, detalistów i konsumentów z ponad 100 krajów świata, w tym również z regionu świętokrzyskiego. Nasze województwo zorganizowało stoisko i zaprosiło do udziału w wydarzeniu, w ramach misji gospodarczej, 11 firm: PW MAT, Vitalpol, Lyofood, Sad Sandomierski, Megawitę, BDG Izbę, Lyofarm, Agropole, Purple Valley, Winnicę Złota Wieś oraz OSM Opatów.
Jak powiedział Andrzej Bętkowski, marszałek województwa świętokrzyskiego: – Organizacja misji wyjazdowej przedsiębiorców z województwa świętokrzyskiego na targi SIAL w Paryżu ma na celu promocję sektora spożywczo-przetwórczego z naszego regionu na rynkach zagranicznych. Wydarzenie to zostało wskazane przez przedsiębiorców z naszego regionu jako priorytetowe dla tej branży w 2022 roku. Zależy nam bardzo na wsparciu działań proeksportowych świętokrzyskich firm, chcemy wspierać je w nawiązywaniu nowych kontraktów zagranicznych.
Udział w targach SIAL jest dla przedsiębiorców znakomitą okazją do nawiązania kontaktów biznesowych i zainicjowania współpracy z zagranicznymi partnerami.
Na targach SIAL, które potrwają do 19 października, prezentowane są najlepsze innowacje spożywcze z całego świata, można również zapoznać się z oczekiwaniami konsumentów, trendami na rynkach oraz zagadnieniami dotyczącymi bezpieczeństwa żywnościowego. W tym roku impreza przebiega pod hasłem nowości, a główna debata koncentruje się wokół tematu „Own the Change”, które ma inicjować dyskusję dotyczącą rozwiązań do tworzenia żywności jutra.
Misja gospodarcza organizowana jest przez Oddział ds. Promocji Gospodarczej Regionu Departamentu Inwestycji i Rozwoju Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w ramach projektu promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego „Świętokrzyskie – hard to pronunce, easy to do business in”.