Jak podał Urząd Statystyczny w Kielcach, w 2022 r. w województwie świętokrzyskim w porównaniu do roku 2021 zanotowano jeden z najwyższych w skali kraju wzrost sprzedaży detalicznej. Przybyło 489 sklepów i 10 targowisk sezonowych.
Na koniec 2022 roku w województwie świętokrzyskim zarejestrowanych było 75 targowisk stałych, podczas gdy rok wcześniej funkcjonowały 73 takie obiekty.
Ogólna powierzchnia targowisk wyniosła 780,7 tysiąca metrów kwadratowych, czyli mniej o 4,1 tysiąca metrów kwadratowych niż w 2021 roku.
Powierzchnia sprzedażowa targowisk wyniosła 591 tysiąca metrów kwadratowych, czyli mniej o 5,2 tysiąca metrów kwadratowych niż przed rokiem.
Na obszarze targowisk stałych sprzedaż prowadzona była w 2,6 tysiąca stałych punktach sprzedaży drobnodetalicznej. To mniej o 131 niż w roku 2021. Wśród nich 504 punkty działały codziennie.
Najwięcej targowisk stałych, dokładnie 15, zlokalizowanych było na terenie powiatu kieleckiego.
Uzupełnieniem stałej sieci targowiskowej były targowiska sezonowe, to znaczy targowiska lub miejsca wyznaczone na ulicach i placach, uruchamiane okresowo. W 2022 roku funkcjonowało 188 obiektów tego typu, to jest o 10 więcej niż w 2021 roku.
W porównaniu do 2021 roku roczne wpływy z opłaty targowej (na targowiskach stałych i sezonowych) zmniejszyły się o 10,6 procent i wyniosły 10,5 mln zł, co stanowiło 6 procent ogółu wpływów z opłaty targowej w Polsce.
Największe wpływy z opłaty targowej zanotowano w powiecie sandomierskim – 5,6 mln zł, co stanowiło ponad połowę wszystkich wpływów z tego tytułu w województwie.
Z kolei największy spadek wpływów z opłaty targowej zanotowano w powiecie skarżyskim – o 87,2 procent mniejsze niż w 2021 roku.