Moc Polskich Warzyw to kampania, która ma na celu promowanie polskich produktów rolno-spożywczych. W maju rozpoczęła się już trzecia edycja. Co warto wiedzieć o warzywach?
Kampania powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki RP (ZPPRP). Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
To projekt promujący wszystkie grupy warzyw uprawianych w Polsce, a jego kluczowym celem jest edukacja konsumentów na temat różnorodności polskich warzyw, ich właściwości zdrowotnych i odżywczych oraz roli w codziennej diecie. Realizację projektu wspierają MRiRW oraz administracja rolnicza.
Minister Robert Telus dodał, że rosnący eksport polskich produktów rolno-spożywczych będzie wymagał dalszego skorelowania działań promocyjnych.
– Będziemy nadal wspierać tak ważne dla polskiego rolnictwa projekty. To one, dzięki angażowaniu lokalnych społeczności, kształtują moc polskich warzyw i owoców – podkreślił szef resortu rolnictwa.
W maju rozpoczęła się już trzecia edycja kampanii, która z roku na rok przybiera na sile dzięki docieraniu do coraz szerszego grona konsumentów.