101,4 MHz | 90,4 Kielce | 100,00 MHz Włoszczowa DAB+ M10D 215,072 MHz
Napisz do nas
Zadzwoń do studia 41 200 20 20
Zoom na wieś
wtorek, 20 maja, 2025
  • AKTUALNOŚCI
  • KALENDARZ
  • KULINARIA
  • KOMUNIKATY
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • Radio Kielce
    • Folk Radio
    • Podcasty Radia Kielce
    • Centrum Edukacji Medialnej
    • Projekt Praca
    • Wielka literatura w cyfrowym świecie
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Zoom na wieś
  • AKTUALNOŚCI
  • KALENDARZ
  • KULINARIA
  • KOMUNIKATY
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • Radio Kielce
    • Folk Radio
    • Podcasty Radia Kielce
    • Centrum Edukacji Medialnej
    • Projekt Praca
    • Wielka literatura w cyfrowym świecie
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Zoom na wieś
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki

Większość Polaków obawia się dalszych podwyżek cen żywności

PAPPrzezPAP
w AKTUALNOŚCI, NOTOWANIA CENOWE
Strona główna NOTOWANIA CENOWE

Dalszych podwyżek cen żywności obawia się 76 proc. konsumentów; głównym kryterium wyboru produktów spożywczych dla 41 proc. Polaków jest niska cena – wynika z raportu firmy badawczej GfK. Dodano, że inflacja oraz wybuch wojny w Ukrainie zmieniły zwyczaje zakupowe Polaków.

– Inflacja oraz wybuch wojny w Ukrainie zmieniły zwyczaje zakupowe Polaków. Aż 76 proc. konsumentów obawia się dalszych podwyżek cen żywności. W efekcie głównym kryterium wyboru produktów spożywczych dla 41 proc. Polaków jest niska cena – napisano we wtorkowym komunikacie do raportu „Current Consumer Mood”, zrealizowanego przez GfK w marcu 2022 roku.

– Jeszcze w październiku ubiegłego roku po najtańsze produkty sięgał co trzeci konsument. Obecnie ten czynnik wzrósł o 8 pkt proc. To znacząca zmiana w trendach konsumenckich, która wynika z obecnej sytuacji gospodarczej ale także niepewności co do przyszłości – uważa Dominika Grusznic-Drobińska z GfK.

Z danych GfK wynika, że w związku z obserwowanym spadkiem nastrojów konsumenckich, nabywcy w coraz mniejszym stopniu wspierają polską i lokalną gospodarkę. Obecnie tym kryterium przy wyborze żywności kieruje się 30 proc. Polaków. Z kolei co piąty konsument zwraca uwagę na lokalne pochodzenie produktów, co oznacza spadek o 13 pkt proc. w porównaniu do października 2021 roku, kiedy było to najważniejszym czynnikiem podczas zakupów.

Zgodnie z badaniem „Current Consumer Mood” zmalała również popularność produktów, ekologicznych czy organicznych.

– W ostatnich latach Polacy coraz bardziej dbali o zdrową i zbilansowaną dietę, a trendy eko wyraźnie zyskiwały na popularności. Jednak wraz z pogorszeniem sytuacji ekonomicznej uważniej oglądamy każdą złotówkę. W efekcie na przestrzeni pięciu miesięcy kryteria takie jak eko i bio, straciły na popularności aż o 12 pkt proc. – zwraca uwagę Grusznic-Drobińska.

Tagi: statystykizakupyżywność
Poprzedni wpis

Tylko do 16 maja br. można składać wnioski o dopłaty bezpośrednie i obszarowe

Następny wpis

Na święta wielkanocne Polacy chcą przeznaczyć średnio 538 złotych

PAP

PAP

Serwis informacyjny PAP - codzienny Serwis Informacyjny to zawsze najbardziej aktualne i wiarygodne informacje o gospodarce, polityce, sprawach społecznych, kulturze, nauce i sporcie - przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu - z kraju i z zagranicy. CSI zawiera zarówno materiały własne, uzyskane przez dziennikarzy PAP, jak też doniesienia agencji prasowych z całego świata. W Serwisie publikowane są także komunikaty oficjalne instytucji rządowych oraz organizacji i podmiotów gospodarczych, w tym spółek giełdowych. Wydawca: Polska Agencja Prasowa SA, 00-502 Warszawa, ul. Bracka 6/8; www.pap.pl

Radio Kielce

Radio Kielce - największe radio w regionie świętokrzyskim

101,4 MHz Świętokrzyskie | 90,4 MHz Kielce | 100,0 MHz Włoszczowa | 215,072 MHz / KANAŁ 10D

ul. Radiowa 4, 25-317 Kielce
tel. 41 368 12 00
fax. 41 344 65 44
radio@radiokielce.pl

Obserwuj nasze profile

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • AKTUALNOŚCI
  • KALENDARZ
  • KULINARIA
  • KOMUNIKATY
  • PORTALE RADIA KIELCE
    • Radio Kielce
    • Folk Radio
    • Podcasty Radia Kielce
    • Centrum Edukacji Medialnej
    • Projekt Praca
    • Wielka literatura w cyfrowym świecie

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Kielcach "Radio Kielce" SA 2024.