Coraz większą popularność zdobywa handel żywnością przez internet. Szacuje się, że w kraju w tradycyjny sposób swoje produkty oferuje około 40 proc. rolników, pozostali korzystają z dobrodziejstw nowych technologii i klientów poszukują w sieci.
Z obrotu towarem z wykorzystaniem internetowych łączy korzysta nie tylko młode pokolenie. W przyjmowanie zamówień na produkty, przygotowanie ich do wysyłki czy osobiste dostarczanie produktów rolnych do domów i firm zaangażowane są całe pokolenia w rodzinnych gospodarstwach rolniczych.
E-sprzedaż to coraz popularniejsza, bo wygodna i praktyczna droga dystrybucji towarów, która stanowi coraz większe wsparcie dla tradycyjnego handlu stacjonarnego.
Jak pokazuje badanie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, ponad połowa badanych rolników (56,3 proc.) korzysta z Internetu jako źródła informacji przydatnych w zarządzaniu gospodarstwem rolnym. Najwyższy odsetek takich deklaracji odnotowano w grupie beneficjentów PROW (60,6 proc.). Analiza danych ze względu na przynależność respondentów do poszczególnych grup wiekowych wykazała, że z internetu najczęściej korzystają osoby w wieku od 35 do 54 lat (67,9 proc.).
Rolnicy wykorzystujący internet jako źródło informacji przydatnych w zarządzaniu gospodarstwem rolnym, najczęściej poszukują możliwości sprzedaży produktów rolnych (92,5 proc.).