Od 17 do 21 lutego 2024 roku w Dubaju, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich trwały targi Gulfood, jedne z najważniejszych i największych międzynarodowych wydarzeń targowych dla branży spożywczej na świecie. Swoje produkty prezentowało ponad 5 500 wystawców ze 190 krajów, wśród nich byli wystawcy z Polski.
W ramach działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa już po raz ósmy zorganizował na tych targach polskie stoisko narodowe pod hasłem Poland tastes good.
Stoisko zlokalizowane było w trzech sektorach: ogólnospożywczym, produktów mlecznych oraz napojów. Polską ofertę eksportową prezentowało łącznie kilkadziesiąt firm reprezentujących następujące grupy produktowe: owoce i warzywa, soki, żywność bezglutenowa, produkty piekarnicze, makarony, produkty przemiału zbóż, mięso i produkty mięsne, mleko oraz wyroby mleczne, w tym mleko w proszku, przyprawy, a także napoje i kawa.
Polskie stoisko cieszyło się bardzo dużą popularnością i zainteresowaniem odwiedzających targi, a polscy przedsiębiorcy przeprowadzili wiele rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi, w tym z dystrybutorami oraz przedstawicielami sieci handlowych działających w całym regionie Bliskiego Wschodu.
Na polskim stoisku narodowym odbywały się pokazy kulinarne, podczas których zwiedzający targi mogli spróbować tradycyjnych polskich dań, serwowanych przez rodzimych szefów kuchni.
Eksport polskich produktów rolno-spożywczych do Zjednoczonych Emiratach Arabskich rośnie dynamicznie. W 2022 roku wartość eksportu wyniosła 126 mln euro, co oznacza 55-procentowy wzrost rok do roku.