38. edycja targów Israfood trwała w Tel Awiwie od 22 do 24 listopada 2022 r. W ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa zorganizował stoisko narodowe „Poland tastes good”. Zaprezentowano m.in. polskie jabłka, jabłka, mrożonki i przetwory owocowo-warzywne, miody i chleb.
Międzynarodowe Targi Branży Spożywczej i Napojów Israfood są najważniejszym wydarzeniem handlowym branży spożywczej w Izraelu. Stanowią platformę spotkań i nawiązywania kontaktów pomiędzy producentami, importerami, dystrybutorami oraz przedstawicielami sieci handlowych. Biorą w nich udział producenci i dystrybutorzy produktów żywnościowych i napojów zarówno z Izraela, jak i innych krajów świata.
Polskie stoisko
Na polskim stoisku narodowym „Poland tastes good” swoją ofertę prezentowały polskie firmy, promujące m.in.: jabłka, mrożone owoce, przetwory owocowo-warzywne, napoje bezalkoholowe, miody, wafle ryżowe, płatki śniadaniowe, produkty instant oraz przekąski zbożowe i mieszanki do wypieku chleba.
Prezentowane produkty spotkały się z dużym zainteresowaniem odwiedzających targi. Ponadto odwiedzający stoisko importerzy i dystrybutorzy kierowali liczne pytania o możliwość poznania oferty eksportowej firm z branży mleczarskiej (serów), słodyczy (czekolady), przetworów owocowych (puree/musu z jabłek), borówek, gotowych produktów mrożonych, makaronów oraz olejów.
Pierwszego dnia targów polskie stoisko narodowe odwiedziły: Agata Czaplińska – chargé d’affaires Ambasady RP w Izraelu, Maria Jurek – III sekretarz Ambasady RP w Izraelu i Referat ds. Polityczno-Ekonomicznych oraz (obecny na stoisku podczas wszystkich dni targowych) Mateusz Kamer – Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Tel Awiwie (ZBH).
Misja handlowa KOWR
Polskiemu wystąpieniu na targach towarzyszyła misja handlowa zorganizowana przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR) we współpracy z ZBH w Tel Awiwie 21 listopada br. W ramach misji zorganizowane zostały wizyty w największych izraelskich sieciach handlowych Shufersal i Rami Levy.
Przedstawiciele polskich firm mieli możliwość poznania aktualnego asortymentu produktów oraz cen na rynku izraelskim. Dodatkowo przedstawiciele sieci handlowych wzięli udział w rozmowach B2B zorganizowanych na stoisku w kolejnych dniach targów.